Liising

KAPITALIRENT

Kapitalirent on liisinglepingu liik, mille korral liisinguvõtja tasub graafikujärgsete maksetena kogu liisingueseme maksumuse ja saab liisingulepingu lõppedes sõiduki omanikuks. Kapitalirendi leping on võimalik sõlmida ka jääkväärtusega, mille korral jääb liisinguperioodi lõppu suurem osamakse (analoogselt esimese sissemaksega) ehk jääkväärtus, mille võrra on võimalik kuumakset vähendada.

KASUTUSRENT

Kasutusrent on liisinglepingu liik, mille puhul liisinguvõtja tasub makseid sõiduki ostuhinnast jääkväärtuseni. Jääkväärtusele sõlmitakse tagasiostuleping kas sõiduki müüjaga või mõne muu liisinguandja aktsepteeritud partneriga. See jätab liisinguperioodi lõpus valikuvõimaluse – kas osta sõiduk liisingust välja (liisinguvõtjal on alati eelisostuõigus) või tagastada see lepingus näidatud tagasiostjale.

JÄRELMAKS

Järelmaks on liisinglepingu liik, mille korral liisinguvõtja tasub graafikujärgsete maksetena kogu liisingueseme maksumuse ja saab liisingulepingu lõppedes sõiduki omanikuks. Järelmaksu leping on võimalik sõlmida ka jääkväärtusega, mille korral jääb liisinguperioodi lõppu suurem osamakse (analoogselt esimese sissemaksega) ehk jääkväärtus, mille võrra on võimalik kuumakset vähendada.
Järelmaksu ning kapitalirendi lepingu vahe seisneb selles, kas sõiduki hind sisaldab käibemaksu või mitte – kui sõidukit müüakse koos käibemaksuga on lepingutüübiks kapitalirent, kui ilma käibemaksuta, siis järelmaks. Eraisikust kliendi puhul ei oma see tähtsust, kas leping sõlmitakse järelmaksu või kapitalirendina, sest tingimused ei erine. Ettevõtete puhul tuleks silmas pidada, et kapitalirendi puhul tuleb koos esimese sissemaksega tasuda ka käibemaks kogu auto hinnalt.